a365f3347204313d5ebf4adf8287c761fefaf962

Comments

    • Ye kot, sebab kat kawan tu kan nampak macam kawasan rumput menghijau. kenapa membahayakan diri makan kat atas tu. ish2 kambing ni. kalau jatuh tak sempat sembelih dah tak boleh makan. hahaha

  1. Ni kambing ni kalau kat malaysia ni boleh jadi tanah runtuh ni sebab dah takde penghalang hakisan hujan sebab semua habis dimakannya.

    • memang dah publish.. cuma tak bacalah tuh … kan atas tuh tulis.. bukti gambar nie bukan fake… lain kali baca betul2.. jangan nak rushing jer…

  2. salam Zikr..
    baka kambing tanah tinggi ni
    di kenali sebagai kashmiri
    sebab tu biasa dah panjat bukit cari makan..
    jangan terkejut ada kambing yang pandai
    panjat pokok pun ada cari makan..
    🙂

    • yep yep tepat sekali sebab kambing sejenis kambing ‘browsing’, BUKAN grazing. jadi tak hairan pun diorang panjat pokok untuk makan.

      dan. FYI jugak, Boer pun pandai panjat bukit untuk makan. 🙂

  3. hai semua. just FYI, kambing mmg sejenis binatang yang ‘browsing’. aku tak sure la bahasa melayu ape, tapi dia berbeza dengan lembu yang ‘grazing’ atau bahasa melayunya meragut.

    sejarah awal kambing memang diorang lagi suka duduk tepi bukit atau kawasan tinggi2 berbanding lembu yang lagi suka meragut rumput kat padang mendatar. cuma baru sekarang di era zaman moden ni orang ajor kambing makan dengan cara meragut kat padang mendatar.

    anyway. kambing ni kalau lagi tinggi bukit tu, lagi dia suka sebab memang itu perangai semulajadinya.

    sekian. rasa lawak je baca komen korang. teehee. 😀

  4. Memang betul ni,rasa cam pernah tengok kat dalam tv kat channel mana tak ingat dah..hehe. Tapi, memang kuat kaki kambing ni nak panjat ke dinding empang yg curam tu demi mencari sesuap rumput..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *