Senyum, maksud yang tersirat

mum baby smile, ibu senyum bersama ibu, ibu senyum, perihal senyum , senyumlah,

Senyum menjadi 1001 Penawar duka dikala kesedihan, tiada siapa tahu disebalik senyuman itu.

Itulah sedekah yang paling mudah, tak perlu nak kena bayar pun.

Ia menjadi rutin di setiap pagi, pabila matahari mula menampakkan dirinya dan ia tidak lupa untuk melakar senyuman manis dengan sinar cahayanya yang dapat memberi rahmat dan manfaat kepada seluruh alam ini. Subhanallah yang menciptakanNya.

Senyum itu anugerah.

Begitu juga dengan manusia, Allah SWT telah menganugerahkan senyuman, maka smile, smile icon, picture smile, senyum, senyum sokmolakarkanlah senyuman selalu sebagai tanda bersyukur di atas anugerah itu. Hidup ini menjadi lebih indah dan berseri sekiranya kita tidak kedekut dan sentiasa melakar senyuman terutamanya kepada orang-orang tersayang dan dekat dengan kita iaitu ibu bapa, suami, isteri, anak-anak, jiran tetangga dan kawan-kawan.

Bayangkan hidup ini tanpa senyuman atau ketawa, adakah kehidupan ini menjadi indah?

Islam dan agama lain juga mengalakkan kita senyum. Sabda Rasulullah SAW : Senyum itu adalah sedekah. Hadis ini memberi motivasi kepada kita bahawasanya senyuman itu umpama kita bersedekah. Paling mudah dan senang untuk dilakukan. Tetapi tidak semua mengetahui apakah rahsia disebalik senyuman itu terutama dari segi kesihatan. Tak begitu?? Huhu

uncle smile, pakcik senyum, mari senyum, let smile,

Ingat entri, bluetooh tercanggih abad terkini??

Bila ditanya apakah kelebihan dan istimewanya senyuman anda itu ? Em ada yang menjawab, ia boleh merapatkan dan mengeratkan hubungan silatulrahim sesama insan, menghilangkan stress dan sebagainya. Jawapan yang diberi itu memang betul, tetapi tahukah anda senyuman juga boleh menjadi penawar terbaik pada kesihatan terutama kepada jantung kita.

Perihal Senyum.

Sekali senyum curiga hilang. Dua kali senyum jadi sahabat. Tiga kali senyum hati penuh damai. Empat kali senyum beban jadi ringan. Lima kali senyum rezeki datang. Enam kali senyum keluarga bahagia. Lebih dari tuh, aku tak tahu, korang fikir sendirilah!

Pepatah english ada bagitahu…

Smile will certainly make others happy.
Smile will make your face turn brighter.
Smile will make your soul cleaner.
And smile will make you lovelier by end of the day

 cat smile, smile cat, share pictures of cat smile, smile cat, share video of cat smile, smile , kucing senyum,

baby smile, budak kecil senyum, kompilasi budak kecil, baby compilation , budak kecik gambar, budak kecil senyum, bayi kecil senyum

Haiwan pun senyum??

Yang pasti, jangan biarkan anak-anak ini, terus menangis. Senyuman mereka ini, menjadi penawar duka dikala kesusahan yang melanda. Ada manisnya. Selamat bersenyum anda semua.

Sumber:  ibnisimail

Kategori/Sitemap

Bidadvertiser

Comments

  1. says

    aku petik ayat ni daripada rakan Facebook aku yang memang aku suka tgk akan senyumannya….

    ianya tidak diedit..so..faham2kanlah maksud yg ingin disampaikan oleh si manis ni..

    ‘ble kte snyom an,dgn hati yg ikhlas,,it’s lyke u dah bwat satu kebajikan,,maksodnyer??u bwat hati org sjuk ble tgk u,,lagi?ni satu simbol dat may help u to easily interact wif other people,,snang ckp,, ramai org akn suke bekwn ngn u,,instead of showing a good attitude n appearance,,,it expresses ur internal beauty..n u’ll be more confidence,,..yaahh..i really practise dis.’

    • says

      waktu si kecil meragam di tengah malam, mmg rasa nak marah je. tapi bila waktu pagi ianya menguntumkan senyuman riang..hilang penat dan marah pada waktu malam tadi.

      yg pasti, kita kena hargai setiap senyuman daripada mereka yg kita sayangi. kelak kita pasti akan merinduinya bila saat2 yg sukar berlaku dlm hidup.

  2. says

    senyum seindah suria yg membawa chaya…eheh

    kadang2 pelik ngan org yg mahal ngan senyuman..agaknya kalo dia senyum..ape la yg akan jd kan

  3. says

    Kalau pergi kat kedai2 zaman ni, nampak sangatlah mahalnya senyum tu! Ramai yg berat nak senyum. Kalau duduk kat belakang2 tak pe. Yg jadi customer service.. aduh tension customer. :cwy:

  4. says

    kalau orang lelaki senyum seram gila. seriously. lelaki tak payah lah nak senyum lebih lebih. buat muka masam [un dah macho….tak payah nak senyum lebih lebih…kan?

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge