Selawat murah rezeki, insyallah.

Gambar dari sini.

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua.

Zikir, fikir, berselawat tanda kita ingat kepada Allah yang menciptakan kita yang untuk beriman dan beramal kepadanya.Yelah, diwaktu tengah kegawatan ekonomi yang melanda sekarang ini, keadaan yang tak menentu menyebabkan kadang-kadang kita sibuk dengan urusan duniawi. Macam mana nak murah rezeki, masa untuk kita dengan penciptanya pun dah kurang. Isk-isk, akulah tuh.

Untuk itu, marilah kita berselawat ikut lagi di bawah nie, jom layan.

Nowseeheart, Selawat Murah Rezeki.

Liriknya.

selawat, selawat nowseeheart, nowseeheart lirik, Nowseeheart - Selawat Murah Rezeki, selawat murah rezeki arab

Rumi dia:

Allaahumma solli ‘alaa sayyidina Muhammad
solaatan tuwassi ‘u bihaa ‘alainal arzaak
watuhassinu bihaa lanal akhlaak
wa ‘alaa ‘aalihi wasohbihi wasallim

Wahai Allah rahmati dan kurniakanlah
Kesejahteraan atas muhammad rasulullah
Dan selawat yang dapat melapangkan rezeki kami
Dan menjadikan baiknya akhlak kami
dan curahkanlah kesejahteraan
atas keluarga dan para sahabatnya…

Sumber lirik disini.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Selawat murah rezeki, insyallah., 8.0 out of 10 based on 5 ratings

Comments

  1. Rohaina Sidek says

    Terime kaseh, saya ada juge baca doa2 ni cume 1 saya nak tanya bole share doa untuk anak2 yang tak betah duduk umah untuk kebaikan sebagai ibu saya selalu doakan nya …..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. says

    selain berselawat.. amalan2 sunat yg mendekatkan kita kepada Allah juga akan menambah rezeki. Bila kita ingat akan Allah, Allah tak akan melupakan kita. InsyaAllah

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      kita ingat Allah, lagi Allah ingat kepada hambanya…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. says

    ye…Omu memang selalu amalkan selawat..alhamdulillah..sentiasa diberkati oleh Allah..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. says

    salam tuan umh.. :)
    sempoi gak site nie leh jd tempat melepak tiap hr. :p

    nway.. tu ah,. mengenai rezeki ni, kita kena lah dekat selalu ngn Allah yg mengurniakan rezeki.. aku salu pegang prinsip ni..

    anggap la macam henpon.. kalo kita dok jauh dengan pemancar signal… susah ler nk dapat signal tol x..? so dekatkan lah diri dengan pemancar signal baru la senang dapat signal..

    so utk senang dapat rezeki, dekatkanlah diri ngan pemberi rezeki.. caranya, ibadah, bc quran, zikir, etc.. :) insyaAllah doa2 kita akn dimakbulkan.. wallahua’lam..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. says

    terima kasih di atas perkongsian yg menarik ni bro. :biggrin:

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. says

    sangat2lah berfaedah untuk semua
    terima kasih

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. says

    Tambahan…Ayat Seribu Dinar pun berkesan jugak kalau diamalkan. selain memohon rezeki yang banyak dan hidup senantiasa aman.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. says

    i’Allah, semoga dimudahkan rezeki & dipertemukan dengan pekerjaan yang halah & berkat. Aamiin. :happy:

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. says

    Salam…
    Tenang hati dgr…
    terima kasih atas perkongsian tersebut…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. says

    Terima kasih bro di atas perkongsian ni

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. says

    terima kasih bro zik atas perkongsian berfaedah ni

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. says

    Seperti pernah saya berpesan didalam posting sebelum ini. Amalan selawat ini boleh diamalkan semasa pergi kerja dan balik. Tak rugi pun amalkan. Amalan sunat ini dapat menampung kekurangan ibadat yang dikerjakan

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      insyallah boleh… dengar pun dapat pahala…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  13. says

    kuliah jumaat ni.. selawat banyak2 bagus..
    org laki2.. tgh hari nanti jangan lupa solat jumaat yek..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. says

    Wahai Allah rahmati dan kurniakanlah
    Kesejahteraan atas muhammad rasulullah
    Dan selawat yang dapat melapangkan rezeki kami
    Dan menjadikan baiknya akhlak kami
    dan curahkanlah kesejahteraan
    atas keluarga dan para sahabatnya…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge