Selawat murah rezeki, insyallah.

Gambar dari sini.

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua.

Zikir, fikir, berselawat tanda kita ingat kepada Allah yang menciptakan kita yang untuk beriman dan beramal kepadanya.Yelah, diwaktu tengah kegawatan ekonomi yang melanda sekarang ini, keadaan yang tak menentu menyebabkan kadang-kadang kita sibuk dengan urusan duniawi. Macam mana nak murah rezeki, masa untuk kita dengan penciptanya pun dah kurang. Isk-isk, akulah tuh.

Untuk itu, marilah kita berselawat ikut lagi di bawah nie, jom layan.

Nowseeheart, Selawat Murah Rezeki.

Liriknya.

selawat, selawat nowseeheart, nowseeheart lirik, Nowseeheart - Selawat Murah Rezeki, selawat murah rezeki arab

Rumi dia:

Allaahumma solli ‘alaa sayyidina Muhammad
solaatan tuwassi ‘u bihaa ‘alainal arzaak
watuhassinu bihaa lanal akhlaak
wa ‘alaa ‘aalihi wasohbihi wasallim

Wahai Allah rahmati dan kurniakanlah
Kesejahteraan atas muhammad rasulullah
Dan selawat yang dapat melapangkan rezeki kami
Dan menjadikan baiknya akhlak kami
dan curahkanlah kesejahteraan
atas keluarga dan para sahabatnya…

Sumber lirik disini.

Comments

  1. Rohaina Sidek says

    Terime kaseh, saya ada juge baca doa2 ni cume 1 saya nak tanya bole share doa untuk anak2 yang tak betah duduk umah untuk kebaikan sebagai ibu saya selalu doakan nya …..

  2. says

    selain berselawat.. amalan2 sunat yg mendekatkan kita kepada Allah juga akan menambah rezeki. Bila kita ingat akan Allah, Allah tak akan melupakan kita. InsyaAllah

  3. says

    salam tuan umh.. :)
    sempoi gak site nie leh jd tempat melepak tiap hr. :p

    nway.. tu ah,. mengenai rezeki ni, kita kena lah dekat selalu ngn Allah yg mengurniakan rezeki.. aku salu pegang prinsip ni..

    anggap la macam henpon.. kalo kita dok jauh dengan pemancar signal… susah ler nk dapat signal tol x..? so dekatkan lah diri dengan pemancar signal baru la senang dapat signal..

    so utk senang dapat rezeki, dekatkanlah diri ngan pemberi rezeki.. caranya, ibadah, bc quran, zikir, etc.. :) insyaAllah doa2 kita akn dimakbulkan.. wallahua’lam..

  4. says

    Seperti pernah saya berpesan didalam posting sebelum ini. Amalan selawat ini boleh diamalkan semasa pergi kerja dan balik. Tak rugi pun amalkan. Amalan sunat ini dapat menampung kekurangan ibadat yang dikerjakan

  5. says

    Wahai Allah rahmati dan kurniakanlah
    Kesejahteraan atas muhammad rasulullah
    Dan selawat yang dapat melapangkan rezeki kami
    Dan menjadikan baiknya akhlak kami
    dan curahkanlah kesejahteraan
    atas keluarga dan para sahabatnya…

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge