10 pembunuh wanita paling kejam didunia.

perempuan pembunuh merbahaya didunia, gurl murderer most dangerous in the wold,

Kalau diikutkan, perempuan mempunyai peratusan yang lebih kecil dalam jenayah didunia ini berbanding lelaki, tetapi ada beberapa jenayah-jenayah paling menakutkan telah dilakukan oleh wanita. Dari pembunuhan bayi, membunuh suami-suami untuk merompak bank-bank, 10 wanita ini telah menjadi terkenal dek kerana perbuatan jenayah. Jom kita tengok apakah 10 wanita pembunuh yang merbahaya seperti yang diceritakan:

1. Lizzie Borden:

Lizzie Borden ialah orang yang disyaki utama dalam pembunuhan yang mengerikan, pada tahun 1892 pembunuhan bapa dan ibu tirinya dalam Fall River, Massachusetts. Pada 4 Ogos, 1892, Lizzie mendapati ayah yang sudah meninggalnya turun pada sebuah sofa dan mendarahi dari tiupan menindas berbilang bagi tengkoraknya dan bola mata sebelah kirinya berpecah dalam setengah. Pembantu rumah Borden, Bridget Sullivan, berbaring dalam biliknya apabila pembunuhan berlaku dan telah dipanggil jatuh oleh Lizzie apabila beliau ditemui badan bapanya. Ibu tirinya, Abby Borden, dijumpai mati dalam bilik tidur tetamu dari tiupan kapak serupa bagi kepala. Lizzie telah ditangkap dan mengambil untuk penjara mengikuti pembunuhan. Semasa perbicaraan pembunuhannya, cerita-cerita Lizzie tidak selaras dan mencurigakan, dan kebanyakan daripada bukti yang menunjukkan seseorang itu bersalah tidak nampak.

2. Bonnie Parker: Bonnie Parker ialah seorang rakan sejenayah kepada Clyde Barrow semasa pesta rompakan di selatan  Amerika Syarikat  semasa Zaman kegelapan disana. Semasa ini “era musuh awam,” Bonnie, Clyde dan rakan jenayah mereka mengumpulkan perhatian dari masyarakat untuk banyak membuat rompakan, pembunuhan dan keupayaan mereka untuk melepaskan diri polis pada setiap rompakan yang mereka lakukan.

3. Mary Ann Cotton:

Mary Ann Cotton ialah pembunuh bersiri Inggeris semasa abad ke-19, yang disyaki membunuh orang lebih kurang 20 orang oleh keracunan arsenik. Beliau membunuh dengan  tiada belas kasihan pada mangsa-mangsanya, membunuh suami-suaminya, ibu, kawan malah anak-anaknya sendiri.

4. Aileen Wuornos:

Aileen Wuornos ialah satu pembunuh bersiri dan pelacur yang membunuh tujuh lelaki di Florida dari 1989 untuk 1990. Wuornos mempunyai satu didikan berbatu batan yang pimpinan dia ke dalam pelacuran pada usia muda. Ia kemudian apabila beliau bermula mempunyai kekacauan dengan undang-undang, termasuk DUI, perbuatan tidak senonoh, serangan, rompakan bersenjata dan dakwaan mencuri.

5. Genene Jones:

Genene Jones ialah pembunuh bersiri yang membunuh di antara 11 dan 46 bayi dan anak-anak semasa bekerja sebagai satu jururawat pediatrik di San Antonio and Kerrville, Texas. Jones menyuntik anak-anak dengan digoksin, heparin dan suksinilkolina yang menyebabkan kelumpuhan jantung, sukar bernafas sehingga mati.

6. Andrea Yates:

Andrea Yates adalah orang yang dikehendaki kerana membunuh lima anak-anaknya pada 20 Jun, 2001 sehingga mereka lemas dalam tab mandi pada rumahnya. Yates telah menderita dengan satu keadaan parah kemelesetan postpartum dan psikosis. Andrea dan suaminya, Rusty Yates, mempunyai lima anak antara 1994 dan 2000, tetapi ia hanya selepas kelahiran Luke, anak lelaki keempatnya, bahawa Andrea menunjukkan tanda-tanda kemurungan. Dia menjadi membunuh diri dan cuba membunuh dirinya pada banyak peristiwa. Setelah dimasukkan kepada hospital, Yates telah ditetapkan satu campuran antidepresan dan dadah psikotik anti, termasuk Haldol. Walaupun keadaannya bertambah baik, dia memang mengalami satu gangguan jiwa dan dua percubaan bunuh diri satu bulan kemudian.

7. Countess Elizabeth Bathory:

Elizabeth Bathory ialah seorang balu dari Hungary, yang kepunyaan keluarga Bathory terkenal. Tetapi dia kebanyakan diingati sebagai satu pembunuh bersiri yang menyeksa dan membunuh ratusan daripada budak-budak perempuan dan wanita muda dalam mahligainya. Sebagai legenda mempunyai ia, Bathory mandi dalam darah anak-anak dara untuk mengekalkan belianya. Satu saksi mendakwa yang “Darah Countess” dan empat rakan jenayahnya membunuh lebih daripada 600 wanita, tetapi mereka hanya dituduh 80 kematian. Bathory ialah dijatuhkan hukuman penjara dalam Cachtice Castle , di mana dia duduk sehingga dia mati dalam 1614.

8. Karla Homolka:

Karla Homolka dan suaminya Paul Bernardo ialah sepasukan penyiksa, perogol dan pembunuh-pembunuh. Mereka rogol dan membunuh dua gadis-gadis remaja Ontario, Leslie Mahaffy and Kristen French, serta adik Homolka, Tammy, antara 1991 dan 1992. Dalam satu usaha menggembirakan Paul dan menyimpan dia sekitar, Karla bersetuju untuk menceburi akta-akta mengerikan malah merakamkan pita video pembunuhan perkosaan. Polis mula menyoal Karla dan Paul berkaitan dengan siasatan Scarborough Rapist dan menguji sampel-sampel DNA disediakan oleh Bernardo. Bila keputusan ujian balik pemadanan DNA Bernardo dengan daripada Scarborough Rapist dan dia telah diletakkan di bawah 24 jam pengawasan. Walaupun Homolka telah ditangkap, dia berjaya mendapat satu hukuman lebih ringan 12 tahun di dalam penjara kerana beliau mendakwa yang dia dipaksa oleh suaminya untuk menyertai jenayah-jenayah kejam.

9. Susan Smith:

Susan Smith membunuh dua anak lelaki yang bongsunya dengan bergolek keretanya ke dalam John D. Long Lake di South Carolina dengan anak-anaknya di dalam pada Oct. 25, 1994. Pada masa itu,  seluruh negara mencari  Mazda Protege Smith dan sangat diberi publisiti dalam usaha-usaha menyelamat untuk mencari anak-anak lelakinya datang kepada satu perhentian hanya sembilan hari selepas kejadian itu, apabila Smith telah mengaku bergolek keretanya ke dalam tasik dengan anak-anaknya di dalam. Smith mendakwa yang dia mempunyai kesihatan mental mengeluarkan yang mengurangkan penghakimannya, tetapi motif-motif dikatakannya untuk pembunuhan menentang pertahanannya. Smith menghapuskan anak-anaknya supaya dia boleh membaiki satu hubungan yang terputus dengan satu lelaki tempatan kaya yang tidak ingin berada dengan seorang wanita yang telah anak-anak. Smith didakwa dua tuduhan membunuh dan berkhidmat paling minimum 30 tahun di dalam penjara.

10. Diane Downs:

Diane Downs dikenali kerana menembak tiga anaknya. Downs memberitahu polis satu dibina cerita yang seorang yang tidak dikenali telah cuba untuk carjack dia, menembak dia dalam lengan dan menembak tiga anak-anaknya berhampiran Springfield, Oregon. Dia kemudian memandu kepada McKenzie-Willamette Hospital dengan anak-anaknya di belakang. Anak keduanya, Cheryl, telah pun mati apabila mereka tiba. Downs telah ditembak dalam lengan bawah kirinya, yang kemudian berazam untuk menjadi satu kecederaan pada diri sendiri gunakan untuk menyokong dia merampas kereta cerita.

Downs mengolah semula peristiwa-peristiwa untuk polis dan telah dicatatkan dalam kamera ketawa ketika dia menggambarkan butiran dahsyat. Tingkah laku tenangnya dan tabiat aneh membuat polis amat mencurigakan peranan Downs dalam tembakan dan pembunuhan anak perempuan berumur 7 tahunnya. Bila polis menemui yang Downs terbabit dengan Robert Knickerbocker, lelaki Arizona yang tidak mahu anak-anak dalam hidupnya, semua tanda menunjukkan kepada Downs sebagai pembunuh. Pendakwa dengan kuat dipercayai yang Downs cuba untuk membunuh semua tiga kanak-kanak jadi dia boleh terus perhubungannya dengan Knickerbocker, tetapi ia tidak sehingga anak perempuan paling tuanya, Christie, memberi satu testimoni utama yang ia sebenarnya ibunya yang menembak dia dan kakak-kakaknya yang kes datang untuk berehat. Downs didapati bersalah pada semua tuduhan dan ialah dijatuhkan hukuman hidup di dalam penjara, ditambah 50 tahun, pada 17 Jun, 1984.

Kalau ikutkan dari 10 pembunuh wanita ini, ada 2,3 orang masih lagi hidup sehingga hari ini. Hah?? Tetapi masih lagi menjalani hukuman dan mungkin sudah tidak mampu melakukan jenayah. Kalau di malaysia, mungkin arwah ____. kerat berapa belah, bagi makan kat orang kampung. Mengerikan.

Nota: Entri ini ditulis tahun lepas, baru nak publish. Dan mungkin entri ni, ada masalah dari segi pemahaman ayat. Sebab guna google translate. Mungkin akan diringkaskan sedikit, hehe.

Laporan asal criminal justice.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 2 votes)
10 pembunuh wanita paling kejam didunia., 10.0 out of 10 based on 2 ratings

Kategori/Sitemap

Bidadvertiser

Comments

  1. says

    tulis la ayat yg senang org lain nk baca….dr minat nk baca terus hilang mood….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. buttercup says

    payah nye nak bace la..huhu..td xcited nak bce..pas tgk bhase jadi tade mood da nak bce..:(

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      soryla… huhu… next time kena karang ayat kasi cantik ok…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. says

    nghehehehe..Zik….ayat tak ubah…hahah..translator ke…haha
    ejoncb recently posted..Buku untuk JunMy Profile

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      biasalah pemalas nak translate… huhu , blur2..

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      ada masalah mental atau masalah tekanan… menjadikan mereka jadi macam itu…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      hush kalau ada nanti apa jadinya ek?? haha

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      tak tahu kenapa, masalah mental lah kot…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      Sampaikan di filemkan mengenai kehidupan mereka

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge