a365f3347204313d5ebf4adf8287c761fefaf962

Comments

      • Maaflah zik, mungkin pandangan ini berbeza dari kebiasaan. Apa yang saya faham dari sistem ekonomi sekarang ialah berasaskan permintaan. Jadi melambung macam manapun harga masih tidak dapat dikekakng sebab kita akan terus beli dan beli barang tersebut khususnya barang asasi seperti makanan dan bahan api.

        Mungkin sudah tiba masanya semangat konsumerisme diapi-apikan dalam kalangan rakyat 1Malaysia ni, semacam blok ketiga di samping kerajaan dan pembangkang yang sedia ada.

        Wallahua’lam

  1. Selepas subuh, berita ini yang pertama aku dengar dari kaca TV. Sedikit mengeluh di dalam hati: PRU di Tenang kembali tenang, ini pula kesannya. Hmm.. :whistle:

    Oohh.. angpau sempena tahun baru cina. :getlost:

  2. aku dengar minyak naik terus g blog ko.. source kenaikan minyak yg pantas.. seposen tu mahal kot ! nak malaysia merusuh cam mesir gak ke.. :angry:

    • hehe… macam tahu2 jer.. aku update.. huhu.. seposen pun mahal dowh… harga barang nie aku tak tahu dah… hari tuh dah naik.. nie naik lagi lah kot??

  3. tak boleh nak buat apa, minyak nie ikut harga pasaran global..global naik, malaysia pun kena naik..aku rasa kalau aku jadi menteri, aku pun pening, mana nak jaga hati rakyat, mana nak kekalkan kestabilan ekonomi. Tapi kalau harga beras naik, harga minyak masak naik, harga gula naik, memang nak merusuh la jugak

  4. aahhh…hanya mampu mengeluh….nak kutuk, kerajaan malaysia juga….malas lah aku nak komen….harap memang untuk tujuan ekonomi negara lah kenaikan ni, kalau jenis masuk poket tu, memang aku marah ler.

  5. Dah jual Perdana V6… sekarang pakai Kenari je… org rumah pakai kelisa… anak pakai kancil… cukuplah satu utk terbang, satu utk menyelam satu utk merayap di darat… yg penting jimat..

  6. kelebihan minyak ron 95 ni akan melegakan pengusaha2 bengkel kereta…. banyak kereta rosak akan masuk, terutamanya jenis kaberator… info dari bengkel kereta dan jentera berat adik aku sendiri… kebanyakanya masalah sama, karbon belambak walaupun di service ikut jadual… betul ke tidak Allahualam…

  7. dah kenal perangai PM kita ni.
    tiada kerja lain ke, hanya tahu
    naik kan harga je. :angry:

    kita kena tunggu pemimpin
    yang adil ada keturunan
    Rasulullah.Amin………

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Assign a menu in the Left Menu options.