Iklan raya 2010 kena banned!

http://www.littlegreenfootballs2.com/wp-content/uploads/banned.gif

BANNED!!
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Nampaknya ini mungkin kali pertama dalam sejarah malaysia, iklan raya 2010 oleh TV3, kena banned. Memang tidak dinafikan unsur-unsur yang diterapkan itu keterlaluan disebabkan oleh adanya unsur agama yang lain, dan sebagainya.

Pengajaran buat tv3.

Walaupun tv3 telah memohon maaf pada 05 september 2010, (malam tadi) ketika Buletin Utama 8.00-9.00 malam, ternyata iklan seperti itu harus ditapis terlelbih dahulu dan mendapatkan kelulusan dari pihak berwajib.

Unsur illuminati.

Memang ada sedikit sebanyak dan juga unsur menghina agama islam. Untuk maklumat lanjut sila ke laman blog ini.

Soalan cepu emas kepada tv3.

a) Siapa pengarah iklan ini?
b) Adakah kita perlu samakan perayaan aidilfitri dengan perayaan krismas?
c) Kenapa tulisan jawi (refer kepada video) diterbalikkan muncul di dalam iklan ini?
d) Perlu ke letak bunga teratai yang menjadi kepercayaan agama Budha diakhir iklan?
e) Apa motif meletakkan bandar Pulau Pinang, Perak dan Kuala Lumpur? Semua bandar ini berkait rapat dengan freemason?

**Update : Douglas Khoo Hong Seng adalah pengarah iklan raya tersebut,  dengan kos penerbitan RM200,000 dan banyak menggunakan teknik janaan pengimejan komputer (CGI). Suatu pembaziran disitu.

Jom baca entri hidup seorang blogger.

Sumber disini.

Comments

  1. says

    x perasan rupanya kita ni..
    TV3 pun dah dipengaruhi dgn geng freemason..
    ape lagi kat dalam malaysia ni yg masih bebas dari freemason??
    mcm x de je..
    hehe tahniah laa malaysia!
    MERDEKA!

  2. aniqa says

    salam…hurm..agak la sket klu nak wat iklan raye pon…..ni da melampau…klu xpon xpayah iklan baru…iklan lame pon belambak xabes tengok…yg baru sume terpesong jek lebey…..lain kali…alert sket bab2 ni…jgan nak terima membuta tuli je…bole bikin marah sume pihak tau x…..sendiri ade akal guna la betul2….salam lebaran buat semua….maaf andainya bahasa saya agak kasar….

  3. firdaus says

    BODOH!! TV3 BUKAN TERLEPAS PANDANG. IKLAN INI MMG DIRANCANG UNTUK MENYESATKAN. SEKALI PANDANG DAH TAHU TV3 TIDUR SATU SELIMUT DGN GOLONGAN YG CUBA MENYESATKAN.SIAPA YG MELULUSKAN PATUT DIBUANG KERJA DAN DIBERI MAKAN ANJING.

  4. says

    Soalan cepu emas tersebut belum terjawab. Macam nak kenal sangat la orang yang terlibat dalam pembikinan iklan ni.

    Pihak TV3 ada semua maklumat mengenai mereka,. Saya yakin yang mereka sebenarnya sengaja.

  5. says

    saper la yg jd pengarah iklan tu, pastu saper pula yang meluluskan tayangan iklan itu dan siapa yg bertanggungjawab pada semua iklan tu

    TV3 nak cari kontrovesi betul, harap melodi kat tv3 tu highlight isu ini, jangan kena kat batang hidung sendiri terus senyap

  6. says

    baguslah kalau tv3 dah stop..harap lepas nie tidak akan terjadi lagi…1st time tengok iklan tue pun dah ada rasa macam ta kena..apatah lagi nampak sangat beca terbang tu macam santa klaus..

    alahai tv3, kata stesen tv nombor 1 malaysia..tapi sensitiviti rakyat langsung tak peka..apa cerita!!

  7. says

    aku pun masa mula-mula tengok iklan ni terkejut. awal-awal iklan ni lagi mengejutkan apabila seorang tua datang ambil budak-budak naik beca yang boleh terbang. orang tua itu lak berambut putih.
    biarlah orang kata aku berfikiran sempit, tapi aku tak rasakan ianya secara kebetulan. mana munkin secara kebetulan? sedangkan nak buat iklan bukan ambil masa yang pendek dan sekejap.
    ada unsur tersirat yang ingin disampaikan

  8. says

    oo.. dah kena banned rupenye iklan ni.. bagusla.. saya pun pelik camne iklan mcm ni leh terlepas.. memang x menarik langsung iklan ni.. rasa sakit ati bile tgk :angry:

  9. says

    Memang Iklan tu banyak unsur-unsur Christianisasi, Freemason n Illimuniti, dan Hindu…Kononnya 1 Malaysia… tapi kita sebagai umat islam amat sensitif… nasib baik kita umat Islam bertindak cepat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge