Doa pagi, zikir diwaktu pagi dan petang

zikir, zikir pagi dan petang, gambar zikir, keutamaan zikir, mari berzikir,

Credit picture dari pustakamajid.com

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Zikir Penawar Hati.

Zikir adalah satu ketenangan yang tiada dapat diterjehmahkan dengan kata-kata dan kebendaan. Hanya hati yang kudus dan bagi sesiapa yang selalu mengamalkan hanya tahu betapa nikmatnya berzikir ini.(subhanallah).

Berikut dibawah ini ialah doa pagi, iaitu zikir pagi dan petang yang boleh kita amalkan. Insyallah beroleh keberkatan dan segala urusan menjadi mudah.

Keutamaan Doa, Wirid, Zikir Pagi, Petang dan Harian Mengikut Sunnah

Ataupun kita mengamalkan doa pagi seperti video dibawah oleh Muniff Hijjaz.

zikir, zikir hijjaz, doa pagi hijjaz, zikir pagi dan petang, senarai zikir hijjaz

Bismiqallah hummanadau
fighudu wirwaghowaa
laka minna kullu hambin
fima sai’wasoba

hablana min ka roshada
wahdina subulassola
inna takwAllah hinurun
watorikullil falaaa

Bismiqallah hummanadau
fighudu wirwaghowaa
laka minna kullu hambin
fiima sai’wasoba

hablana min ka roshada
wahdina subulassola
inna takwAllah hinurun
watorikullil falaaa

Bismiqallah hummanadau
fighudu wirwaghowaa
laka minna kullu hambin
fiima sai’wasoba

hablana min ka roshada
wahdina subulassola
inna takwAllah hinurun
watorikullil falaaa

Dengan namamu Ya Allah
Kami meminta pada waktu pagi dan petang
bagi mengisi pujian pada waktu pagi dan petang
kurniakan kami dari sisiMu petunjuk
Tunjukkan kami jalan kebaikan
sesungguhnya ketaqwaan kpd Allah
cahaya dan jalan kejayaan

Sumber dari sini.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Doa pagi, zikir diwaktu pagi dan petang, 5.5 out of 10 based on 2 ratings

Comments

  1. Ummi Aqilah Tamassaki Bitauchidillah says

    barakallah….semoga kita senantiasa ingat Allah kapanpun dan di manapun kita berada…..maaf comment sebelumnya tulisan arab…ternyata tidak bisa kebaca

    jazakallah akhi….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. ma78 says

    terima kasih diatas perkongsia ilmu anda semoga allah memberkati anda selalu.. amin…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Zik says

      amin2 ya Allah…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. says

    Alhamdulillah…good efforts…all d best to you:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. farizghazali says

    terima kasih atas entry seperti ini. saya mencari dan terjumpa. semoga kita semua ada pahala disisi Allah.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. says

    maha suci Allah.
    membaca 201 kali al Ikhlas bersamaan.
    1.khatam 67 kali al-quran
    dan akan membuka 300 pintu rezeki.

    insya Allah amalkan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      terima kasih kerana berkongsi…

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      syukran2… semoga kita semua beroleh keberkatan..

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  6. says

    bagus gak kalau berzikir..
    same gak ngan name ko tue zik..
    hehhee
    erm…aku nie jarang berzikir..
    aku pon skunk bermasalah..
    akan dicuba demi setelkan masalah…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. says

    bila selalu amalkan zikir,insyallah bila kita dalam keresahan,dengan izin Allah,zikir tulah yang akan tolong kita nanti:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. says

    kena di amalkan selalu ni… tapi lumrah manusia kekadang pun agak terlupa juga…terima kasih mengingatkan

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      aku memang selalu lupa! isk2..insaf nass….huhu :(

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  9. says

    wah thank zik dan salam jumaat..dan best kalau kita nak berzikir disekeliling alam semula jadi yang hijau..tenang jer rasa

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. says

    Terima kasih kerana berkongsi ilmu.
    Bacaan dalam rumi tu amat membantu orang yang tidak dapat membaca jawi macam saya.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • says

      kan hari tuh dah bagitahu..tak boleh guna bhsa arab.. sory bro nanti akan diusahakan

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  11. says

    Salam hari jumaaat mubarak..
    moga anda sihat sekeluarga..
    alhamdulillah..perkongsian
    yang penuh menafaat..
    ???? ????? ?????

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. says

    Salam….

    Dah lama tak dengar zikir mcm ni…..
    Dulu rajin jgk dengar di corong2 radio di awal2 pg,tp skrg dah jarang buka.
    Tenang je hati bila dgr……..
    thanks mengingatkan,nanti nk letak dlm hp la……

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. says

    Teringat dengar zikir2 pagi dari Munif Hijjaz kat sekolah dulu.. Doa pagi ada ‘roh’ nya yang tersendiri.. Masya-Allah.. Doa pagi juga menarik rezeki dan membereskan kerja2 kita.. Sama seperti fadhilat solat Dhuha..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. says

    satu cara yang bagus untuk berzikir
    kalau kena dengan iramanya, memang seronok
    insyaallah sama2lah kita

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge